Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Met een getekend beeld geeft u een uniek persoonlijke boodschap mee aan uw klanten. Een tekening trekt de aandacht. Een illustratie of bewegende animatie zorgt voor ‘oogcontact’. Wanneer een illustratie gebruiken? Wanneer en waar u maar wilt! Ik denk aan het afscheid van een collega. Zo maakte ik voor Firezone een technische tekening die vervolgens op een aluminiumplaat is gedrukt. Maar heel persoonlijk werk is ook mogelijk. Voor een pensionaris tekende ik zijn kleinkinderen na van verschillende foto’s. Ook grappig werk kan. Denk aan een karikatuur van die collega met humor.
Andere voorbeelden om illustraties te gebruiken? Online, natuurlijk! Animatie, 2D, bewegende plaatjes, gif animaties. Of heel traditioneel: persoonlijke uitnodigingen, bedankkaarten, kerstkaarten, cadeaudozen, verpakkingsmateriaal. En altijd in plaats van een foto bij een tekst, als illustratie van een onderzoek, creatieve diagrammen, bewegende banners en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zoals u merkt: ik hou van tekenen. Het stripverhaal is niet voor niets een van de oudste vormen van literatuur. Ook in mijn vrije tijd teken ik graag. Ik werk altijd wel aan een stripalbum. Hierin kan ik mijn creativiteit in woord en beeld kwijt.
Voor het Isala Hartcentrum in Zwolle maakte Logo-shop een illustratie voor de jaarlijkse zomergroet, vlak voor de zomervakantie. Het mocht ditmaal een beetje cartoonesk zijn.
Voor Salland Olie maakte Logo-Shop een fraaie illustratie. Een beetje potloodwerk en een beetje Photoshop ‘will do the trick’. Daarna printen op een aluminiumplaat maakte het helemaal af. Op een flink formaat van 80 x 60 cm krijgt het een robuuste industriële uitstraling. Een persoonlijk en uniek afscheidscadeau.